خوب ترین ها

یک وبگاه که هرآنچه شما خواهانید را داراست. خوب ترین ها یک مجله اینترنتی شمال بهترین مطالب درباره مدل مانتو، خورشت ها، ترشی ها و... است که شما می توانید از خواندن شان لذت ببرید.

  • ۰
  • ۰

کوفته تبریزی

امروز در بخش انواع کوفته با شما هستیم با آموزش تهیه کوفته تبریزی خوشمزه و مجلسی. امیدواریم از این مطلب استفاده و لذت لازم را ببرید. چیزی که کوفته تبریزی را متمایز میکند، طرز تهیه و مواد به کار رفته در آن است.

 

مواد لازم

برنج: ۳ قاشق

گوشت چرخ شده: ۴۵۰ گرم

لپه: ۳ قاشق

نمک و ادویه: به میزان لازم

پیاز: ۲ عدد

رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق

زعفران:۱ قاشق

تخم مرغ: ۱ عدد خام – ۲ عدد پخته

سبزی معطر: ۱۰۰ گرم

 

طرز تهیه

ابتدا یک عدد پیاز را خرد کنید و با روغن تفت دهید و مقداری نمک، ادویه، زردچوبه و رب گوجه فرنگی را به آن بیفزایید و نیز، زعفران را با ۴ لیوان آب جوشیده، به پیاز بیفزایید و حرارت را ملایم کنید و اجازه دهید تا به جوش بیاید.

در ظرفی دیگر گوشت چره شده و برنج و لپه (اگر مایل باشید می توانید برنج و لپه را بپزید و چرخ کنید) در غیر این صورت از شب قبل خیس کرده و با گوشت، سبزی معطر خرد شده و تخم مرغ مخلوط کنید و خوب ورز دهید؛ مقداری از آن را بردارید و وسط آن را تخم مرغ پخته ریخته و خوب به صورت کوفته درآورید و در آب در حال جوش بریزید. نیازی نیست که درب ظرف را ببندید, بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه حرارت را ملایم کنید و درب ظرف را ببندید و زمان دهید تا کوفته ها بپزند.

آشپزی گیلار، نوشته فضه قربانی

 

تمام شد. نوش جان!

شما می توانید تجربیات و سوال های خود را درباره کوفته تبریزی در بخش نظرات این صفحه درج کنید.

  • ۹۶/۰۷/۱۴
  • علی یعقوبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی